Udfordringen
Telmore ønskede et moderne BI-miljø, som er nemmere at vedligeholde og udvikle på. Et ønske var en konsolideret dataplatform, der kombinerer nye datakilder med forretningens grunddata – hvilket var unødigt komplekst i det gamle set-up.
Telmore står midt i en digital transformation, hvor viden om kunders digitale adfærd på tværs af kontakthenvendelser er afgørende for forretningsoptimering og omkostningsreduktion. Derfor efterspurgte Telmore en dataplatform, hvor de kunne tilgå store datamængder, kritiske nøgletal og finansielle fakta, hentet på tværs af alle deres systemer.
Telmore var ydermere udfordret på at sikre brugbar og let adgang til data, som deres dygtige analytikere og commercial managers dagligt har brug for i deres arbejde med at sikre de bedste produkter til kunderne.
Løsningen
Initiate har bygget en moderne dataplatforms løsning med udgangspunkt i forretningens eksisterende grunddata. Herefter har det været muligt at tilføje nye datakilder, som har skabt ny viden for Telmore.
Rutineprocedurer blev automatiserede, hvilket frigav ressourcer, som kan fokusere på andre forretningsområder.
Den nye løsning har optimeret det daglige arbejde med dataanalyse i Telmore, og løsningen er således tilpasset en ambitiøs televirksomhed med en høj omskiftelighed inden for markeds- og forretningsudvikling.
Dataplatformen og tilhørende Microsoft Power BI understøtter Telmores strategiske initiativer vedrørende deres must win battles inden for kundeadfærd- og tilfredshed. Således understøtter dataplatformen analyse og rapportering på nye og eksisterende kunder, deres forbrug og adfærd, i samspil med økonomiske nøgletal, bankafstemning og betaling.
Initiate yder monitorering og support af dataplatformen, hvor Telmore gennem Initiate som ’single point of contact’ har tryghed for, at Initiate varetager eventuelle driftsproblemer.
om Telmore
Telmore blev sat i verden, som en udfordrer på markedet med friske løsninger og en nysgerrig tilgang til mobilabonnementer. Telmore er mere end bare et teleselskab. Virksomheden tilbyder også Danmarks nok bredeste og bedste udvalg af streamingtjenester, som kan kombineres med mobilabonnement eller internet. Den perfekte pakkeløsning med alle abonnementer samlet ét sted.
Initiate har fra starten forstået Telmores kompleksitet, og hvor vi ville hen. De har skabt en løsning, som matcher vores forretningsmæssige ambitioner og gør os i stand til at realisere vores mål gennem solide data. Vi har et tillidsfuldt samarbejde med et godt fast Initiate-team, som er utroligt lette at arbejde sammen med og altid har ja-hatten på.
Resultat
Telmore har igennem konsolidering af data på tværs og grundig uddannelse i dataplatformen fået en langt større dataforståelse og muligheder for at afdække nye potentialer igennem egne rapporter. Virksomheden har oparbejdet tillid til de enkelt datagrundlag og træffer datadrevne beslutninger baseret på et totalt overblik, detaljerigdom og forklaringskraft i de tendenser, de ser.
Telmore har fundet frem til en sandhed om kunden og fået værktøjer til at beregne kundens købekraft, produkt- og kontaktadfærd som fundament for deres call-strategi.